STdriveRS.cz

#11 Ondra

Druh/specifikace modelu vozu: Ford Mondeo MK II V6 ST24

Vyroben: 1998

Výkon série: 125/170 kW/ HP

Výkon po úpravách:  -    kW/ HP

Barva: Perleťová modrá "State"

Počet km za volantem tohoto vozu: 40.000


Stručný popis:

5-ti dveřový hatchback v perleťové modré metalické barvě, výbava Ghia, čalounění „Maze“, vyroben v Anglii, starší verze motoru s obsahem 2544 cm3, 5-ti stupňová manuální převodovka, (zatím) bez sportovního ST paketu.

Seznam úprav a vylepšení vozu oproti sérii:

-       Sportovní nerezové výfuky – duplex,

-       Kit přímého sání KN 57i,

-       keramické náplně v motoru, převodovce, palivové pumpě a servořízení

Zamýšlené úpravy:

-       výroba kompletně zakrytého airboxu pro sání KN 57i,

-       programovatelná řídící jednotka

-       výměna brzd za kotouče Zimmermann a destičky EBC

-       „pancéřové“ brzdové hadičky Goodridge

-       výměna výfuků za Supersprint + sportovní katalyzátor

-       silentbloky Powerflex

Otázka na tělo, proč právě tohle auto?:

Snad již od narození jsem blázen do aut, hlavně do těch silných a rychlých.

Pro auta Ford mám nějakou zvláštní slabost, nedokážu to vysvětlit.

V roce 1998 jsem dostal v autosalonu Ford katalog na Mondeo, a od té doby jsem snil a přemýšlel o tom, jak asi jezdí ta jejich V6. Katalog mám do dnešních dnů :-) Po Fordu Sierra 1.8, který jsem zbožňoval, se mi naskytla příležitost koupit neuvěřitelně zachovalé (alespoň podle mě) Mondeo V6.

Cesta domů byla jako sen, na který nikdy nezapomenu.

Po koupi jsem sice musel vyřešit několik problémů, přičemž největším byla kompletní výměna řídící jednotky motoru... ale od té doby mi auto přináší jen samou radost.

Nemůžu říct, že je nejrychlejší, nejekologičtější nebo snad nejkrásnější, ale i když ho mám 3 roky, stále se těším i na sebekratší projížďky, užívám si jeho krásný zvuk a otáčím se za ním, kdekoliv ho zaparkuju. Přestože je to 14 let staré auto, jeho design je mi tak nějak vnitřně bližší auta současnosti. Ale to je samozřejmě věc názoru a vkusu.

Při pohledu na naše silnice mám pocit, že to většina lidí vidí jinak, ale to nevadí. :-)

Výkon sice na dnešní dobu není nijak šokující, ale je to opravdu docela silné auto a stále umí překvapit i pobavit. A zejména zvuk nad 5000 otáček je opravdu kouzelný.

Myslím, že pro člověka, který umí zpaměti skoro všechny díly Profesionálů, je to prima auto a jsem rád, že mám tu čest se v něm prohánět, ještě než vládu na silnicích převezmou pro mě zcela odpudivé a bezcharakterní elektromobily

Linky, chat, recenze, fotogalerie, videa :

Recenze :   -            Performance Test/Měření výkonu: -

Chat kanál: -

Videa:  -

Fotogalerie:  -

Ondra
Ondra Ondra
Ondra
Ondra Ondra