STdriveRS.cz

#22 Jaran

Druh/specifikace modelu vozu: Ford Focus ST225

Vyroben: 2006

Výkon série: 166/226 kW/ HP

Výkon po úpravách:  -    kW/ HP

Barva: Electric orange

Počet km za volantem tohoto vozu: 90.000


Stručný popis:

Focus ST v době svého uvedení (rok 2005) posunul měřítka pro posuzování hot hatchů
– především prostřednictvím svého kakofonického pětiválcového srdce. Team RS krátce předtím dostal od
finančního oddělení pořádně za uši za prodělečný Focus RS Mk1 a potřeboval vyvinout auto, které svým
úspěchem na trhu posílí důvěru týmu Josta Capita… Pánové si vzali standardní Focus do pucu trochu více,
než tomu bylo v případě verze ST u Focusu Mk1 – namontovali upravený pětiválec z Volva, poladili výfuk,
aby pěkně chrchlal a střílel, upravili podvozek (pružiny Eibach jsou o 30% tužší než standardní a sníží
auto o 30 mm, vpředu je tužší stabilizátor a zadní náprava Control Blade umí víc „zatáčet“), zabudovali
vokalizační trubici pro sytý zvuk motoru i v kabině, přidali super sedadla Recaro a ukazatel teploty oleje,
abyste věděli, kdy už motoru můžete naložit „plný“… Výsledkem je auto dvou tváří – hrubián, který při
tvrdším zacházení bude střílet, prskat a křičet, že chce ještě a konejšivé GT v nejlepším slova smyslu, když
na něj netlačíte…


Seznam úprav a vylepšení vozu oproti sérii:

jen K&N vložka

Zamýšlené úpravy:

Nezamýšlím

Otázka na tělo, proč právě tohle auto?:

V době kdy jsem ještě jezdil škodovkou hundertzwanzig
a snil o pořádném autě, mě Fordy vlastně vůbec nebraly… měl jsem hlavu plnou Porsche, což ostatně platí
doteď. A když jsem si kupoval první auto, po dlouhém hledání jsem objevil poklad jménem Ford Puma –
měl jsem jí ji tři roky a fluidum toho auta mě neuvěřitelně nakazilo… Točivý motor, cvak-cvak převodovka
a hravé jízdní vlastnosti mě bavily nejvíc, ale pořád jsem si myslel, že Puma prostě není úplně klasický
Ford, a když jsem přemýšlel o novém autě, Focus ST nebyla úplně automatická volba… Na seznamu byla
Impreza, Golf GTI, Civic Type-R, rychlý Seat, no a ST… ve všem jsem se projel a zjistil, že to opět bude
Ford :-) ST pro mě prostě představuje jen jinou interpretaci hodnot, které jsem si tolik užíval na Pumě…

a teď už si myslím, že to jsou i hodnoty Fordu a u sportovních verzí to platí dvojnásob. Kamarád jako vtip
říká, že „Ford investuje 90% nákladů na vývoj do podvozku a motoru, zbytek na vše ostatní“. Podle mě to
přesně vystihuje přístup Fordu – dělat auta, která prostě dobře jezdí… otázkou zůstává, jestli toto je v době
globálního Focusu Mk3 ještě pravda, ale to už je jiný příběh. Takže bylo rozhodnuto, že to bude ST a teď
tedy vybrat konkrétní kousek. Preference byla třídvéř (vyšší integrální tuhost a prostě vypadá lépe), barva
Electric Orange (ta prostě k ST patří jako zlatá kola a modry lak k STI) a maximálně 40 000 km. Projel
jsem se s několika kousky – volba padla na auto od pána, který závodí s veterány a evidentně věděl jak ho
správně zajet. Motor šel krásně za plynem a moje ST mělo nejrychlejší nástup turba…

 

Linky, chat, recenze, fotogalerie, videa :

Recenze :   Jaran            Performance Test/Měření výkonu: -

Chat kanál:

Videa:  -

Fotogalerie:  -