STdriveRS.cz

FAST FORD SPEED MEETING - AMD Brno 9.8.2012

FAST FORD SPEED MEETING – AUTOMOTODROM BRNO 9.8./16.8.2012

 

Léto se nám překlopilo do druhé poloviny a máme tu další volné jízdy pro veřejnost na okruhu v Brně.

 

Tentokráte ve čtvrtek 9.8. kolem 17h si dali dostaveníčko na okruhu v Brně nejen majitelé vozů sportovní divize značky Ford:

 

Takeshi (FOCUS RS),

 

BobWOLF a KosTA (Focus ST225),

 

KROSNIC (Fiesta ST150)

 

STDRIVER a FLEGUSO ( ST200),

 

Takže, když to shrneme…skoro kompletní řada sportovní divize ford za poslední dekádu f produkce, s tím, že nejmladší (FOCUS RS) a nejstarší model (ST200) dělí bezmála 11 let ;o).

 

Počasí nám tentokráte přálo, přestože je polovina léta a slunce rozpalovalo povrch dráhy, teplota se pohybovala mimo okruh lehce kolem 23st. Na okruhu díky burácejícím motorům, teplotám pneumatik, rezonujícím výfukům bylo o něco málo více, prostě „betelný“ počasí.

 

Takeshi a BobWolf cestující až z Prahy byli na okruhu již od 16h a mimo optické seznamování s okruhem studovali ideální stopu a záludnosti dráhy, předpověď počasí a povětrnostní podmínky ;o).

 

My ostatní místní… jakmile binglo 16:30 ve „štatlu“ opoštíme hoknu , nakopneme mašiny a hrneme to fest rovno směrem na Brněnské ovál ;o)

 

Žádné davy návštěvníků, žádné kolony… je totiž čtvrtek.. pro někoho všední odpoledne normálního pracovního dne. Nás však čekal podvečer plný sportovních zážitků.

 

Po nezbytné registraci a zaplacení registračního poplatku (Kč 550,-/jízda) jsme se hromadně sešli na parkovišti autodromu. Je příjemné opět poznat nové lidi, které znáte jen pod nickem s diskuzní fór.

 

Proběhne nezbytná kontrola tlaku v pneumatikách, upravení podvozku (BOB WOLF), vizuální kontrola brzd… zejména na oranžovém a zeleném focusu… můžeme vidět monstrózní upgradované „krotiče rychlostí“..

 

 

Byl to krásný pohled na seřazené rychlé fordy a hyřící barvami od klasické modré performance blue, přes electric orange až po křiklavě zelenou Takeshiho RS.

 

Sešly se tak zde rychlé fordy z produkce let 1999-2011.. tedy více jak desetiletí. Pravda, pokrok nezastavíš a tak rozdíly nejen ty výkonové jsou více než patrné. Chyběli jen zástupci – Ford Puma, Focus ST170, RS MK1 a Mondeo ST220 tak snad někdy příště.

 

17:55 – předposlední kontrola, nastavení kamer, stativů, onboardů.. Radek (Fleguso ST200) usedá vedle mě na sedačku spolujezdce, aby na vlastní oči zažil jak ST200 jezdí a chová na okruhu ;o)

 

18:00 – seřazeni… vyrážíme na start v celkovém počtu odhadem cca. 36 aut ..

 

První kolo je zahřívací a pro některé i seznamovací. Zatím co s Ondrou (Krosnic/ FIESTA ST) a Petrem (KosTa/FOCUS ST) jsme udrželi domluvenou formaci pro první zahřívací kolo… (Takeshi a BobWolf) zmizeli po několika vteřinách z dohledu .. prostě neodolali pokušení a potřebovali rozehřát gumy..

 

Najíždíme do druhého již ostrého kola… Focus ST i Fiesta ST mě ukazují záda… a jedou na ostro..první zatáčku ještě projíždíme společně… ale pak musím přepustit další rychlejší abonenty, kteří mě dojíždí. Fordí divize se tak rozprostřela po okruhu a vzhledem k výkonovým parametrům vozů jsme ztratili mezi sebou kontakt, alespoň tedy na nějakou chvíli,jelikož Takeshiho RS se 400PS.. mě určitě ještě dostihne.

 

Během závodu nás míjeli další účastníci nejrůznějších značek.. z nichž mezi nejrychlejší patřil NISSAN GTR, který nás předjel jako bychom stáli na místě.. dále pak Porsche 911 boxter S a BMW řady 3 v zavodním (vykuchaném) provedení. Nutno zmínit i černou-šedou Hondu s výkonem upraveným na 260PS! Řidič vodil auto po okruhu naprosto bravurně a je vidět, že ho má velmi dobře najetý..

 

5. kolo: …po necelých 15 minutách jsme dostižení..Takeshi a jeho zelené RS nás právě míjí…

 

6.kolo: 20 minuta.. oranžový focus ST, za jeho volantem BOB WOLF nás míjí na cílové rovince taktéž..

 

7.kolo…. 8.kolo - užíváme si poslední kola na Brněnském okruhu..

 

9. kolo – červené vlajky vlají.. dojíždíme kolo.. a míříme do boxu.

 

Musím uznat, že během celého závodu nebyla vidět ani jednou žlutá vlajka, což nebývá zvykem.

 

Ihned po příjezdu parkujeme a za doprovodu chladících se motorů na volnoběh probíráme čerstvé zážitky z okruhu.

 

Jelikož jsem nejezdil úplně na krev a jízdu si spíše užíval.. žádné z komponentů vozu (brzdy, pneu, olej) nevykazovali žádné větší přetížení. Teplota vody nepřekročila za celou dobu na okruhu ani v jednu chvíli 90°C… přestože 6-ti válec točil neustále mezi 5000-7000 otáčkami, ST200 ustála okruhovou jízdu již po 3. bez problému ;o). Na seriové/továrně upravené a 12 let staré auto, je to myslím slušný výsledek dobře odvedené práce.

 

Po skončení našich jízd jsme se odebrali podívat na druhé jízdy 18:30 – 19:00.

 

Počet aut klesl na cca. 30 vozů.. nicméně i zde byly vidět zajímavé vozy (BMW M3, M5, PORSCHE 911, FERRARI, NISSAN GTR)

 

Poté jsme se odebrali do nedaleké hospůdky, kde jsme pokračovali v diskuzi u nealko nápojů.

 

Kolem 21h.. jsme se klidnou jízdou odebrali ke svým domovům.

 

Byl to moc pěkný a netradiční čtvrtek snad se nás příště sejde ještě více!

 

Budeme se těšit na další setkání rychlých fordů nejen v Brně.

 

Pavel

 

STDRIVERS.cz

 

INFO O AUTOMODROMU BRNO: link

 

Zaznamenané časy na AMD Brno 9.8.2012 + dodatečné k porovnání vozů Ford na okruhu

 

Teplota vzduchu: 23°C, jasno.

 

FORD FOCUS RS 2.5 Turbo (400PS+) nejlepší čas kola: 2min:36s

ON BOARD Video

 

 

 

FORD FOCUS (ST225) 2.5 Turbo (300PS+) nejlepší čas kola: 2min:42s

ON BOARD Video

 

 

 

FORD MONDEO (ST200) 2.5V6 original nejlepší čas kola: 3min:10s / 3min:02s

ON BOARD  Video #1

ON BOARD Video  #2

 

 

FORD PUMA 1.7 CVT nejlepší čas kola:  2min :59s!

ON BOARD Video

 JOHNIK PUMA

 

Pro doplnění a porovnání ostatních Fordů na AMD v Brně

 

FORD MONDEO (ST220) 3.0V6 original nejlepší čas kola: 3min :05s

ON BOARD Video

ST220

 

FORD MUSTANG (GT500) SHELBY original nejlepší čas kola: 2min :20s

ON BOARD Video

GT 500 SHELBY


LINKY NA OSTATNÍ VIDEA z OCHOZŮ :

Video#1  (Muffin001)

Video#2 

Video#3

Video#4

Video#5

 

FOTOGALERIE:

Fotografie #1  by ADOW

Fotogalerie #2 by Johnik/Thon

 

DISKUZE K TEMATU:  

Link na diskuzi