13th FAST FORD TRACK DAY MEETING VYSOKE MYTO #VI.
13th FAST FORD TRACK DAY VYSOKE MYTO #VI.
Program *.pdf
Info okruh - Automodrom Vysoké Mýto
Fotogalerie:
by STigerBP79 - link
Modrá obloha, slunce, léto, sportovní divize ford, okruh a řidičská zábava
Máme za sebou další již 13. vydařenou akci, tentokráte prosluněnou neděli na okruhu ve Vysokém Mýtě.
Nyní již mohu říci, že původní obavy z čísla 13. se naštěstí nenaplnili, naopak akce se vydařila nad očekávání dobře.
Počasí vyšlo opravdu na jedničku, ani zima, ani horko.. a když ráno 6:00 startuji svoji V6 koukám, že palubní počítač ukazuje
pouze 8°C.. obloha je lehce zatažená, ale na velký déšť to nevypadá, navíc předpověď slibuje sluníčko.
Vyrážím tedy vstříc nedělnímu zážiku do Vysokého Mýto, motor je již po chvilce zahřátý a filtr se může konenčě zhluboka
nadechnout toho krásně studeného vzduchu.. a poslat ho k detonaci se 100 oktany "šťavnatým" benzínem...
Cesta jde velmi dobře, jelikož většina "normálních" lidí v tuhle dobu a tento den ještě spí..
Za hodinu a 20 min. klidnou jízdou myjím přistávací plochu a za chvilinku již zastavuji na kafe u benzinky nedaleko okruhu.
Scházíme se všichni organizátoři (Tebee, Holisimo) takřka v horizontu 5 minut.. dopijeme kafe a jdeme nato.
Přejímka okruhu, aneb klíče od okruhových bran..
Přejímka okruhu klapnula díky perfektní již 6-leté spolupráci blesku rychle. Opět po roce přebíráme kličky od bran okruhu.
Za branou již vzorně seřazeni první účastníci setkání, které zdravíme a pouštíme dovnitř.
Vychystání registrace, rozbalení propagačních materiálu, kontrola okruhu a zázemí.. vše dle již rutinního itineráře.
Registrace účastníků a vyřízení nezbytných formalit proběhlo tentokráte opravdu rychle a je nutno poděkovat všem
za dochvilnost, trpělivost a spolupráci. Těm nejlepším i za to, že stihli rozměnit hotovost a měli doplatek přesně.
Uvodní briefing, meeting, brainstorming..
Vše jde jak na drátku. je něco po 9h..dávám úvodní briefinkg všem zúčastněním řidičům, ustanovujeme pravidla,
rozdělujeme účástníky do 5ti tříd označených A,B,C,D,E dle specifikací vozů.
Skupinu A tak tvořili vozy Focus RS první a druhé generace + Mondea ST200,ST220
Skupina B pak Focusy ST taktéž první a druhé generace
Skupinu C pak kompletně zaplnily Fiesty ST nově poslední a předposlední generace
Skupina D byla sestavena z ostatních fordů - Fiesta, Escort, Focus
Skupina E patřila - ostatním - spřáteleným, věrným a novým účastníkům ostatních značek Renault, Subaru, Porsche
Učast více než reprezentativní.. zastoupeny byli všechny divize od Fiesty, přes Focusy až po Mondea a nechyběli ani starší
kousky v podobě Escortů. Rychlá fordí divize byla k vidění ve více jak 20 udržovaných či zánovních exeplářích! Opravdu,
radost vidět, slyšet, začít. Velké díky patří všem, kdo dorazili ze všech koutů ČR. Opět prima parta, plná pohodářů a lidí,
kteří si jízdu na okruhu patričně užívají. Letošním ročníku jsme přivítali mnoho nových tváří. Jsem rád, že mohu říct že se
ukázalii v tom nejlepší světle, respektujicí pravidla, disciplinovanost a ohleduplnost! Jsem moc rád, že jsme měli možnost
poznat nové stejně zapálené fandy značky Ford a jejich parádní sportovní náčiní...
Gentlemans and Ladies!, strat your engines @neb jde se na věc!
Učastníci se řadi na start, povinné zaváděcí kolo je tu. Okruhem všechny provazí Tebee a jeho poslední generace vozu
v té "nej fordovější možné barvě" Ford Mondeo, následován bezmála 30-tkou zapálenách řidičů a jejich nablískaných vozů.
Krásný to pohled, parádní poslech..orchestr v podání fordího vláčku. Jakmile všichni projeli, nováčci se seznamili, ti zkušenější
se rozpomněli... a ti nezkušenejší.. zjišťovali co je od posledně jinak.. vše při starém.. jen těch respekt budících obr gum zase
přibilo... nevím o co těm zemědělcům jde.. a proč tady ty gumy od tranktorů nechávají a zrovna na výjezdech ze zatáček.. ;o)
Po zaparkování všech vozů pouštíme na okruh skupinu A:
Nastupuje dáse řici královská třída.. 2x stále účasná ikona..Focus RS první generace, za nimi jejich nástupce současná
generace RS čekající na svého nástupce.. a tuto skupinu jsme doplnili o jedinné dva šestiválce - Mondea V6 - a sice
ex-policejní ST220 a staršího "brášku" ST200, oba jak jinak než ve Fordovské Perfomance blue.
Zaváděcí/zahřívací kolo.. a jde se na ostro.. tak uvidíme, jak trať prověří výkonově nejsilnější stroje, pneumatiky
kvílí.. 5-válcové motory RS.. duní a buracejí pod tlakem plynového pedálu jak o život, krasný to zvuk.. společně se
6-válci..asi dle mého názoru nejkrásnější.. bohužel..dnes již historie..která se nebude asi opakovat.. škoda,
ale to nevadí.. jelikož na startu se chystá
Skupina B: plná dalších 5-válců v podání Focusu ST vč. jejich nástupce - 4-válcového Eco-boostu.. v podání
Těsni a jeho rudého Focusu kombi ST. Ovšem, oranžová barva.. převažuje a stím i zvuk 5-válce, který hravě
zastíní co se zvuku týče současnou generaci ST. Nicméně co se jizdních vlastností týče.. zde musím přiznat
že karta se poněkud obrací.. a nové ST drží opravdu pekelně a starší bratři mají co dělat, aby udrželi alespoň
krok.. ale tak to má být.. pokrok nezastavíš. V čem tedy zaostává nový Focus ST ve zvukovém projevu a v zezření
to dohání technikou pod kapatou a zejména parádním podvozkem..který posunul laťku opět o pořádný kus dále.
Focusy se prohání jeden za druhým a tak máme chvíli potíž rozeznat..kdo je kdo.. či kdo kho předjíždí.. nicméně
ti zkušenejší z nás podle drobných indicí je rozeznají... 10 minut času je pryč..mávám šachovnicovým praporem
ukončujicí tuto jízdu dochlazovacím kolem .. usazuji vlajku do stojanu a přebírám zelenou startovací, jelikož
Skupina C: je již za mnou, nedočkavě čekající na odmávnutí.. plná nových tváří..a té nejnovější Fordí techniky,
v podobně FieST ST!.. ano přátelé.. nejpočetnější skupina vozů tohoto setkání a pravděpodobně i nejrychlejší
vozy okruhu vzhledem k parametrům nejvíce jim vyhovujicí.. 3,2,1 start.. Jako první vyráží na trať Paul P s
předchozí generací Fiesty ST avšak s bohatými zkušenostmi (již 5x) tohoto okruhu, pokusí se ujet nastupujicí
generaci nových Fiest ST.. pronásledovat se ho chystá nejlepší slalomářka ČR hájící Fordí barvy, odhodlaná
a nebojácná lady, matka v jedné osobě Velryb...3,2,1 start.. kola se protáčí a rudě červená fiesta vyráží pronásledovat
předchozí modrou... hned za ní startuje další zkušený matador (sice nabité za volantem jiného stroje) René,
ale okruh má "nakoukaný" taktéž.. a navíc..v té nejvýkonnější úpravě Fiesty a sice s kitem Mountune tzn. 215 PS!!
totožný výkon jako první generace Focusu ST.. ovšem s váhou o témeř 100kg méně... pokrok nezastavíš..
Za nimi pak vyraží další kousek..za volantem DR. Romca.. tentokráte v modrém provedení.
Celou pětici silničních Fiest uzavirá předchozí generace v černém provedení.. ale to není poslední kus..
Ta hlavní přichází.. byli tu před 2 roky, loni si dali pauzu a letos tu jsou zase.. a povýšili.. o kom to mluvíme?
No přece o Lukáši Krupičkovi...dnes již 15-letému zkušenému závodníkovi, kterému se splnil dětský sen. Za
velké podpory svého Dědečka (kdo z nás, by takového dědečka nebral..) se naučil bravurně ovládat stroj závodní
a v letošním roce povýšili Fiestu o generaci výše a tak tu stojí regulerní sportovní vůz se vším všudy vč. poznávacího
znamení všech závodních vozů - kralovský příjezd na podválníku vč. základních servisních dílů se sebou! To už je
prostě profesionální úrověn. Jsme rádi, že zase po 2 letech nám přišli úkázat kam se posunuli a jak velký rozdíl je
mezi civilní a sportovní verzí Fordí Fiesty. Všechny Fiesty jsou na okruhu. Paul P se s okruhem, Fiestou ani apexy
nemazlí.. a je vidět, že okruh má již pekelně najetý.. nicméně.. talent, zkušenosti a souhra mezi strojem a řidičem
jasně dokládá jedinná žena na okruhu Velryb..která každým kolem ukrajuje setiny z náskoku Paula P a jeho modré
Fiesty. Zdatně sekunduje i René s dopingovým výkonem od Mountune a obě červené Fiesty jsou pronásledováni
další rovnocenou generací v modrém provedení. Civilní verze uzavírá pak černá v podání Tucnakose, který si jízdu
vyloženě užívá.. a tak to má být. Nicméně.. tempo Lukáš a jeho závodního stroje je takřka vražedné... a tak jakmile
se mu zahřáli jeho slicky.. předjíždí jednu Fiestu za druhou vč. té nejnovější generace.
Musím říci, že Fiesty jsou na tomto okruhu jako "ryby ve vodě", nebo možná lepší "štíky v řece" , tento okruh jim sedí
naprosto parádně.. myslím, že Ford měl udělat testování tohoto vozu právě tady..
Černobílá šachovnice opět zavlála.. Fiesty projíždí vychlazovací kolo a chystá se nám zatím
Skupina D: složená z Fordích vozů napříč divizemi..
Máme tady Milana s Focusem Eco-boost, dále pak FIFIho s Fiestou 1,6 v ST paketu, nestárnouci Ford Puma 1,7
kterou tentokráte místo Johnika dovezl Petr T a celou pětku uzavírají nejstarší vozy setkání.. a sice Escorty se
stále parádně běžícími 2,0l Zetec-ky, jasný důkaz toho, že tyhle motory i vozy jsou neskutečné držáky. Oba pánové
vozy mají už jen parádu a zábavu.. v interiéru byste marně původní výbavu, jelikož téměř vše co šlo za účelem
snížení váhy muselo pryč... mimo snížení váhy to má i další výhody.. interiér je vzdušnější, lepe se udržuje čistota,
když člověku něco spadne.. hned to najde.. a kdyby náhodou se objevila hrozba všech starších Fordu - R E Z,
tak ho ihned dohledáte... takže máto opravdu vícero výhod než jen úsporu váhy a o spotřebě paliva nemluvě..
i když..tady na okruhu je to rozporu plné.. jelikož spotřebu tady asi nikdo neřeší a neměří.. až na vyjímky.. kdy jsem
se dozvěděl..že např. nový Focus ST.. si dávál průměr 37l/100km nebo chcete-li po 10 kolech (cca. 8km) z původního
dojezdu cca. 148km.. bylo najednou 30km..a varovná kontrolka vyzývající k neprodlenému doplnění paliva.
Ještě, že je benzínová pumpa vzdálena 200m a s mírným svažováním..takže ke stojanu v krajní nouzi lze dojet
na neutrál...jen dobře trefit tankovací stranu a modlit se, že nebude kolona. Tady jsem ale nikdo neskončili..
Skupina E:
Tuto skupiny vždy tvořili lídé, kteří mají /měli nějaký vztah k Fordu tzn. jsou to bývalý Forďáci, kteří přesedlali
na jinou značku a nebo přátelé těch, kteří sem jezdí již nějakou dobu a nebo majitelé takových vozů, které
by nás skalní Forďáky lákaly k porovnání neb ať víme jak jezdí konkurence.
Tradičním účastníkem je Luboš a jeho Megan RS, který jezdí pekelně rychle zatímco doma v garáži mu stojí taktéž
stroj se sportovní stáje/divize Ford, nicméně na okruh bere vždy Francozského rychlýka.. a musime uznat, že mu
to jezdí hodně dobře. Dalším účastníkem této skupiny byl Brňák Dawe s Cliem RS II. generac, který taktéž prokázal
že okruhu se nebojí a svými proporcemi se podobal Fiestám ST předchozí generace a tak i tento vůz se na okruhu
cítil jako "ryba ve vodě".. další ze zástupců Atmosferických 2-litrů bylo Subaru BRX dvojče Toyoty 86 - stroj, který hodně
z nás zajímal. Pavel přijel s BRX v krásné modré barvě a schopnosti řádně prověřil na okruhu, který dal autu pořádně
zabrat, až tak, že ke konci už se mu nechtělo moc brzdit..a tak jsem propásl šanci se v tomto voze svézt a dát vám
zpětnou vazbu..nicméně ostatní co štěstí měli a svezli se, šíříly většinou samé superlativy na tento povedený vůz.
Dalším nováčkem byl Marek, který dovezl krásné Porsche Boxer S. Pravda, zvuk tohoto vozu si nezadá s žádným jiným,
a i povození v tomto voze je zážitkem, který mohu každému doporučit, jelikož závodění maji tyhle vozy prostě v DNA.
Poslední účastník skupiny E byl Honza, který si naši akci od loňska oblíbil a neváhal opět přívézt svoji zbraň se znakem
vrtulky pocházející z mnichova.. ano opět BMW M1 kupé v krásné, sněhobílé barvě, obuta na neskutečných "papučích".
Honza stejně jako loni, i letos si okruh ač se spožděným příjezdem náramně užival a pohled na jeho jízdy a zvláště
výjezdy ze zatáček byly jednním slovem úchvatné. S tímto vozem, pokud se to naučíte a necháte strach doma se dají
doslova "soustružit" zábavné přetáčívé výjezdy ze zatáček.. prostě to nemá chybu.. a ten zvuk.. taktéž paráda.
Ještě nekončíme.. pokračování příště.
Díky všem kdo se zúčastnil, prosím, posílejte fokty, videa.. zážitky na This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Bylo nám potěšením zažít a podělit se s Vámi o zážitky.
Team STDRIVERS.cz
Seznam zúčastněných:
Pořadové číslo # | Nick člena | Příslušnost/info | Vozidlo |
#01 | zakladatel a předseda | Mondeo ST200 | |
#02 |
Romik ST. |
pravidelný účastník | Focus RS215 |
#03 |
Romik |
pravidelný účastník | Focus ST170+ |
#04 |
Paul P. |
Ford-Club | Fiesta ST150 |
#05 | Velryb | Ford-Club | Fiesta ST180 |
#06 | Destroyer | Ford-Club | Focus RS215 |
#07 | Fifi | Ford-Club | Fiesta S-bodykit |
#08 | Zewl | Ford-Club | Focus RS300+ |
#09 | Mafis | Escort OS | |
#10 | Thomisso | Ford-Club | Fiesta ST180 |
#11 | Tesna upgrade | registrovaný člen | Focus ST250+ |
#12 | Petr K | Escort OS | |
#13 | Fear10 | registrovaný člen | Focus ST225+ |
#14 | Tucnakos | Ford-Club | Fiesta ST150 |
#15 | Martin J | Ex-Tesna car | Focus ST225+ |
#16 | Patrik | registrovaný člen | Mondeo ST220 |
#17 | Petr T | Puma 1700 | |
#18 | Xi | Ex-Kosta Car | Focus ST225+ |
#19 | Ales86 | registrovaný člen | Focus ST225+ |
#20 | DR.Romca | Ford-Club | Fiesta ST180 |
#21 | OndraRS | Focus RS215 | |
#22 | Krupicka | Kit car | Fiesta S1600 |
#23 | Miloš K | Ford | Ford Focus Eco-boost |
#24 | Rene | nově-registrovaný člen | Fiesta ST180+ |
EX-FORD+ostatní | |||
#25 | Luk | Megane RS | |
#26 | KoSTa Team | Ex-ford | Minicooper S |
#27 | Douba | Ex-ford | BMW M1 |
#28 | Standa H. | ostatní | Porsche Boxter S |