Login Form
Sportovní divize Fordu
Ford Mondeo ST24 (UK) (MK II)
Motor DURATEC 25, DOHC V6 24V: Označení SEA Pohotovostní hmotnost:
Sedan + Hatch: 1328 kg
Obsah: 2544 Kombi: 1390 kg
Vrtání/zdvih: 82,4 X 79,5 mm Výkon. poměr: 129 bhp / 1000kg
Kompresní poměr: 9.78:1
Maximální výkon: 170 bhp @ 6250 rpm Výkon. poměr: 67 bhp / litr
Maximální točivý moment: 220 Nm @ 4250 rpm Výkon. poměr: 86 bhp / litr
Válců: 6 v 60 ° , Maximální otáčky: 6750 ot./min.
Hlava motoru: hliníková slitina
Block: hliníková slitina
Převodovka:
Typ: motor vpředu, přední-pohon
Převodovka: MTX-75 5° - manuální
BRZDY:
Systém: duální obvod, diagonálně rozdělené, hydraulicky ovládaná, ABS
Přední: 278 mm větrané kotouče
Vzadu: 252 mm kotouče
Ráfky a pneumatiky:
Ráfek: 16x6 z lehkých slitin, nejčastěji s designem „TURBO“.
Pneumatiky: 205/50 / R16
Výkonové parametry:
Max. rychlost 221 km/h
Zrychlení: 0-100km/h - 8,7s
5st. MTX 75: 1° 55km/h, 2° 95km/h, 3° 140km/h, 4° 190km/h, 5° 221km/h.
130km/h 5° 4000 ot./min,
160km/h 5° 4750 ot./min,
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6/7.1/9.5
Palivová nádrž: 62,5 litrů
Palivo: N-95
Popis, zajímavosti:
Ford Mondeo ST24 byla speciální edice pro Anglii na konci roku 1997.
Prakticky se jednalo o marketingovou strategii fordu, kdy standardní model s motorem V6 „oblékly bodykitem ST“ a byl nabízen jako speciální edice předchůdce ST200.
Z vnějšku se odlišuje decentním sportovním ST body-kitem: (přední a zadní nárazník), 16“ litá kola identickým s ST200 vyjma zadního nárazníku (pouze jeden výfuk – ST200 má duplex).
Vnitřním interiérem: (sportovní sedačky – povrch textil/polokůže, stříbrné doplňky, ford audio-systém, plná výbava vč. automatické klimatizace, el. okena, )
Motoricky&mechanicky: Ford motor V6, 2544 ccm, snížený podvozek o 40mm, ABS, EDS.
Karoserie byla v provedení: 4 dveřový sedan (od 02/1997), 5 dveřový hatchback (10/1997) kombi se nevyrábělo.