Login Form
Sportovní divize Fordu
Ford Mondeo ST200 V6 MKII
Ford Mondeo ST200 (MK II)
Motor: DURATEC 25, DOHC V6 24V: Označení: SGA Pohotovostní hmotnost:
Sedan + Hatch: 1340 kg
Obsah: 2495 ccm Kombi: 1410 kg
Vrtání/zdvih: 82,4 X 79,5 mm Výkon. poměr: 153 bhp / 1000kg
Kompresní poměr: 10,25:1
Maximální výkon: 205 bhp @ 6500 rpm Výkon. poměr: 82 bhp / litr
Maximální točivý moment: 235 Nm @ 5500 rpm Výkon. poměr: 94 Nm /litr
Válců: 6 v 60 ° , Maximální otáčky: 6950 ot./min.
Hlava motoru: hliníková slitina
Block: hliníková slitina
Převodovka a spojka:
Typ: motor vpředu, přední-pohon
Převodovka: MTX-75 5° - manuální
Hydraulicky ovládaná, zesílená s 240mm suchou jedno-lamelovou spojku,
Setrvačník, odlehčen o 1kg.
BRZDY:
Systém: duální obvod, diagonálně rozdělené, hydraulicky ovládaná, ABS
Přední: 278 mm větrané kotouče
Vzadu: 252 mm kotouče
Ráfky a pneumatiky:
Ráfek: 17x7 z lehkých slitin, 14 paprsků
Pneumatiky: 215/45 / R17
Výkonové parametry:
Max. rychlost 231 km/h, kombi 228 km/h
Zrychlení: 0-100km/h - 7,7s , kombi 7,9s
5st. MTX 75: 1° 60km/h, 2° 100km/h, 3° 150km/h, 4° 198km/h, 5° 231km/h.
130km/h 5° 4000 ot./min,
160km/h 5° 4750 ot./min,
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):14.4 / 7.1 / 9.8
Palivová nádrž: 62,5 litrů
Palivo: N-95
Prodejní cena – základní výbava bez příplatků:
Od Kč 1 040 000,- sedan, hatchback a za kombi pak od Kč 1 080 000,-
Popis a zajímavosti tohoto modelu:
Ford Mondeo ST200 je jedním z prvních průkopníků a zakladatelů sportovní divize ST (Sport Technologies). Ford Mondeo ST200 vznikl těsně před ukončením druhé modelové řady mondea. ST200 se vyrábělo pouze 1 rok a to v letech 07/1999 do 09/2000. Jednalo se tedy o omezenou serii. Celkem bylo vyrobeno pouze cca. 6000ks. V Americe se souběžně vyrábělo „motorické dvojče“ model Contour SVT sdílející stejnou techniku v lehce odlišném kabátě.
Mondeo ST200 se od ostatních mondeí odlišuje:
Exteriér: sportovní body-kit: (přední a zadní nárazník, duplex výfuk, prahy, barvy karoserie, 17“ 14-ti paprsková litá kola)
Interiér: (palubní deska s imitací karbonu, modře podbarvené ciferníky s logen ST200, recaro-sedačky, řadící páka s logem ST200, dveřní lišty)
Motoricky&mechanicky: oproti standardnímu modelu V6 ST24 - jiná hlava válců, ostřejší vačky, tužší spojka, proměnlivá délka sání, snížené a tužší pružiny – 30mm, zesílené uložení přední nápravy, tužší řízení.
Třešničkou na dortu je jeho „modré“ srdce. Divize Ford Motosport si vzala do „parády“ osvědčený motor V6 a provedla potřebné úpravy pro navýšení výkonu a točivého momentu. Motor má obsah 2495ccm, je uložen klasicky, válce motoru V6 svírají úhel 60°.
ST200 = výkon 205 koní při 6500 otáčkách.
Karoserie byla k dispozici jako: 4 dveřový sedan, 5 dveřový hatchback ale i jako nejvíce rozšířené kombi.