STdriveRS.cz

Sportovní divize Fordu

Ford Mondeo ST200 V6 MKII

Ford Mondeo ST200 (MK II)


Motor:  DURATEC 25, DOHC V6 24V:  Označení: SGA    Pohotovostní hmotnost:

 

Sedan + Hatch: 1340 kg

 Obsah: 2495 ccm                                                                  Kombi: 1410 kg

 Vrtání/zdvih: 82,4 X 79,5 mm                                              Výkon. poměr: 153 bhp / 1000kg

 Kompresní poměr: 10,25:1

 Maximální výkon: 205 bhp @ 6500 rpm                              Výkon. poměr:   82 bhp / litr

 Maximální točivý moment: 235 Nm @ 5500 rpm                Výkon. poměr:   94 Nm /litr

 

Válců: 6 v 60 ° , Maximální otáčky: 6950 ot./min.

 Hlava motoru: hliníková slitina

 Block: hliníková slitina

 
Převodovka a spojka:

Typ: motor vpředu, přední-pohon

 Převodovka: MTX-75 5° - manuální

 Hydraulicky ovládaná, zesílená s 240mm suchou jedno-lamelovou spojku,

 Setrvačník, odlehčen o 1kg.

 
BRZDY:
 

 
Systém: duální obvod, diagonálně rozdělené, hydraulicky ovládaná, ABS

 Přední: 278 mm větrané kotouče

 Vzadu: 252 mm kotouče

 
 


Ráfky a pneumatiky:
 

Ráfek: 17x7 z lehkých slitin, 14 paprsků
Pneumatiky: 215/45 / R17 

Výkonové parametry: 
Max. rychlost 231 km/h,   kombi 228 km/h
Zrychlení: 0-100km/h
    -  7,7s , kombi 7,9s

 

5st. MTX 75: 1° 60km/h, 2° 100km/h, 3° 150km/h, 4° 198km/h, 5° 231km/h.

 130km/h 5° 4000 ot./min,

 160km/h 5° 4750 ot./min,

 Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):14.4 / 7.1 / 9.8

 Palivová nádrž: 62,5 litrů

 Palivo: N-95

 

Prodejní cena – základní výbava bez příplatků:

Od Kč 1 040 000,- sedan, hatchback a za kombi pak od  Kč 1 080 000,-

 

Popis a zajímavosti tohoto modelu:

Ford Mondeo ST200 je jedním z prvních průkopníků a zakladatelů sportovní divize ST (Sport Technologies). Ford Mondeo ST200 vznikl těsně před ukončením druhé modelové řady mondea. ST200 se vyrábělo pouze 1 rok a to v letech 07/1999 do 09/2000. Jednalo se tedy o omezenou serii. Celkem bylo vyrobeno pouze cca. 6000ks. V Americe se souběžně vyrábělo „motorické dvojče“ model Contour SVT sdílející stejnou techniku v lehce odlišném kabátě.

 

Mondeo ST200 se od ostatních mondeí odlišuje:

 Exteriér: sportovní body-kit: (přední a zadní nárazník, duplex výfuk, prahy, barvy karoserie, 17“ 14-ti paprsková litá kola)

 Interiér: (palubní deska s imitací karbonu, modře podbarvené ciferníky s logen ST200, recaro-sedačky, řadící páka s logem ST200, dveřní lišty)

Motoricky&mechanicky:  oproti standardnímu modelu V6 ST24 -  jiná hlava válců, ostřejší vačky, tužší spojka, proměnlivá délka sání, snížené a tužší pružiny – 30mm,  zesílené uložení přední nápravy, tužší řízení.

 

Třešničkou na dortu je jeho „modré“ srdce. Divize Ford Motosport si vzala do „parády“ osvědčený motor V6 a provedla potřebné úpravy pro navýšení výkonu a točivého momentu. Motor má obsah 2495ccm, je uložen klasicky, válce motoru V6 svírají úhel 60°.

ST200 = výkon 205 koní při 6500 otáčkách.

 

Karoserie byla k dispozici jako: 4 dveřový sedan, 5 dveřový hatchback ale i jako nejvíce rozšířené kombi.