Login Form
Sportovní divize Fordu
Ford Fiesta ST150 MKII
FORD Fiesta ST150
Fiesta ST není nejslavnějším počinem divize ST/RS. Zdaleka se netěší takové známosti jako ikony od Cosworth (Sierra, Escort) a nebo Focus RS Mk.1. Co do výkonů je papírově jedním z nejslabších modelů rychlých Fordů. A designový skvost, byť se hlásí k vlně „New Edge“ design, to taky není… Ale je to kombinace vlastností, vyladění celku a každodenní použitelnost, co dělají z Fiesty ST výjimečný hothatch. A paradoxně je dnes víc „hot“ než byla při svém uvedení na trh…
K tomu došlo v roce 2005, když roku 2004 byla jako novinka přestavena na Ženevském autosalonu. Fiesta se vyráběla v letech 2005-2008, přičemž konec roku 2005 přinesl facelift modelu. Ten zásadním způsobem ovlivnil především interiér, který před tím dle mého nebyl zrovna nic moc. Změnily se i venkovní detaily (např. přední světla), ale to podstatné zůstalo…
2.0l motor původem z Mondea Mk.2. Ten ve Fiestě dává o 5koní více výkonu, tj. rovných 150koní (110kW) při 6000ot./min a točivý moment 190Nm při 4500 ot./min. Z dalších úprav je třeba zmínit přepracované sání, patřičně dimenzovaný výfuk, strmější řízení, kratší řazení, silnější stabilizátory, přeladěné tlumiče, tužší pružiny, vnější body-kit (přední a zadní nárazník + prahy, zadní křídlo) 17” kola (v základu 16”); v interiéru potom polokožené, nebo celokožené čalounění, znáček ST na volantu a řadička s červenými číslicemi. To všechno dohromady děla z obyčejného třídveřového autíčka (ST se vyrábělo pouze jako 3dv. hatch.) nooo, rychlé a zábavné malé autíčko…J
Síla Fiesty ST je především v takřka geniálním ladění podvozku a charakterním motoru. Podladěný dvoulitr se dá celkem snadno a za relativně málo popohnat k mnohem zajímavějším výkonům… Podvozkově Fiesta snese daleko víc, než 150k – což je další její devízou.
MOTOR
Řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec 16V
uložený vpředu napříč před přední nápravou
Obsah: 1999 ccm (vrtání 86, zdvih 86 mm)
Největší výkon: 110 kW (150 koní) při 6000 ot./min
Největší točivý moment: 190 Nm při 4500 ot./min
Převodovka: pětistupňová manuální
PROVOZNÍ VLASTNOSTI
Max. rychlost: 208 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,4
Mimo město: 5,7
Kombinovaná: 7,4
Emise CO2 (g/km): 179 (Euro 4
PODVOZEK
Přední náprava: nezávislé zavěšení kol na vzpěrách MacPherson s lichoběžníkovými rameny upevněnými na nápravnici, příčný zkrutný stabilizátor
Zadní náprava: náprava se šikmými rameny, zkrutnou tyčí a vinutými pružinami
Rozměr kol: 7Jx17
Rozměr pneumatik: 205/40 R17
Brzdy: přední: 278mm vnitřně chlazené kotouče
zadní: 252mm kotouče
HMOTNOSTI
Pohotovostní hmotnost: 1137 kg
Užitečná hmotnost: 453 kg
VNĚJŠÍ ROZMĚRY:
Délka: 3921 mm
Šířka: 1683 mm
Výška: 1468 mm
Rozvor náprav: 2468 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1478/1444 mm
VNITŘNÍ ROZMĚRY:
Základní objem zavazadlového prostoru: 268 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 945 l
FOTOGALERIE:
LINKY NA RECENZE a TESTY:
http://driversweb.cz/clanky/Testy/Ford_Fiesta_ST
http://www.auto.cz/ford-fiesta-st-zazitek-video-1113
http://www.tipcars.com/magazin-ford-fiesta-st-prvotridni-ficak-1156.html
http://www.autorevue.cz/ford-fiesta-st-kladivo-na-fabii-rs-test_2
http://www.autoweb.cz/ford-fiesta-st-2004-2008/
ZAJÍMAVÉ VIDEA
FIFTH GEAR video http://www.youtube.com/watch?v=VVppN3R3uzI