STdriveRS.cz

Sportovní divize Fordu

Ford Fiesta ST150 MKII

FORD Fiesta ST150

 

 

Fiesta ST není nejslavnějším počinem divize ST/RS. Zdaleka se netěší takové známosti jako ikony od Cosworth (Sierra, Escort) a nebo Focus RS Mk.1. Co do výkonů je papírově jedním z nejslabších modelů rychlých Fordů. A designový skvost, byť se hlásí k vlně „New Edge“ design, to taky není… Ale je to kombinace vlastností, vyladění celku a každodenní použitelnost, co dělají z Fiesty ST výjimečný hothatch. A paradoxně je dnes víc „hot“ než byla při svém uvedení na trh…

 

K tomu došlo v roce 2005, když roku 2004 byla jako novinka přestavena na Ženevském autosalonu. Fiesta se vyráběla v letech 2005-2008, přičemž konec roku 2005 přinesl facelift modelu. Ten zásadním způsobem ovlivnil především interiér, který před tím dle mého nebyl zrovna nic moc. Změnily se i venkovní detaily (např. přední světla), ale to podstatné zůstalo…

 

2.0l motor původem z Mondea Mk.2. Ten ve Fiestě dává o 5koní více výkonu, tj. rovných 150koní (110kW) při 6000ot./min a točivý moment 190Nm při 4500 ot./min. Z dalších úprav je třeba zmínit přepracované sání, patřičně dimenzovaný výfuk, strmější řízení, kratší řazení, silnější stabilizátory, přeladěné tlumiče, tužší pružiny, vnější body-kit (přední a zadní nárazník + prahy, zadní křídlo) 17” kola (v základu 16”); v interiéru potom polokožené, nebo celokožené čalounění, znáček ST na volantu a řadička s červenými číslicemi. To všechno dohromady děla z obyčejného třídveřového autíčka (ST se vyrábělo pouze jako 3dv. hatch.) nooo, rychlé a zábavné malé autíčko…J

 

Síla Fiesty ST je především v takřka geniálním ladění podvozku a charakterním motoru. Podladěný dvoulitr se dá celkem snadno a za relativně málo popohnat k mnohem zajímavějším výkonům… Podvozkově Fiesta snese daleko víc, než 150k – což je další její devízou.

 MOTOR                       

Řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec 16V

uložený vpředu napříč před přední nápravou

Obsah: 1999 ccm (vrtání 86, zdvih 86 mm)

Největší výkon: 110 kW (150 koní) při 6000 ot./min

Největší točivý moment: 190 Nm při 4500 ot./min

Převodovka: pětistupňová manuální

 

PROVOZNÍ VLASTNOSTI

Max. rychlost: 208 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s

Spotřeba paliva (l/100 km):

Město: 10,4   

Mimo město: 5,7

Kombinovaná: 7,4

       Emise CO2 (g/km): 179 (Euro 4

PODVOZEK

Přední náprava: nezávislé zavěšení kol na vzpěrách MacPherson s lichoběžníkovými rameny upevněnými na nápravnici, příčný zkrutný stabilizátor

Zadní náprava: náprava se šikmými rameny, zkrutnou tyčí a vinutými pružinami

Rozměr kol: 7Jx17

Rozměr pneumatik: 205/40 R17

Brzdy: přední: 278mm vnitřně chlazené kotouče

                               zadní: 252mm kotouče

 

HMOTNOSTI

Pohotovostní hmotnost: 1137 kg

Užitečná hmotnost: 453 kg

 

VNĚJŠÍ ROZMĚRY:

Délka: 3921 mm

Šířka: 1683 mm

Výška: 1468 mm

Rozvor náprav: 2468 mm

Rozchod vpředu/vzadu: 1478/1444 mm

 

VNITŘNÍ ROZMĚRY:

Základní objem zavazadlového prostoru: 268 l

Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 945 l

 

FOTOGALERIE:

 

 

LINKY NA RECENZE a TESTY:

http://driversweb.cz/clanky/Testy/Ford_Fiesta_ST

http://www.auto.cz/ford-fiesta-st-zazitek-video-1113

http://www.tipcars.com/magazin-ford-fiesta-st-prvotridni-ficak-1156.html

http://www.autorevue.cz/ford-fiesta-st-kladivo-na-fabii-rs-test_2

http://www.autoweb.cz/ford-fiesta-st-2004-2008/

 

ZAJÍMAVÉ VIDEA

FIFTH GEAR video http://www.youtube.com/watch?v=VVppN3R3uzI